Det nye religionspolitiet!

Jeg tilhører den generasjonen som vokste opp uten å bli stilt fordomsfulle og mistenkeliggjørende spørsmål, kun pga en muslimsk bakgrunn.

Det var i grunn greit å være muslim, ingen som la noe mer i det enn at vi ikke spiste gris og gikk med skaut på hodet noen ganger, som en del av klesdrakten vi brukte under spesielle anledninger.

Dagens barn vokser opp, og må enkelte ganger forsvare sin rett til å tro, mens foreldre må forsvare sin rett til å formidle sin tro og sitt syn til sine barn.

En del etniske nordmenn drømmer om at muslimer skal spise svin en eller annen gang, for noen er dette en sak som går løs på æren, hvor de kjemper med nebb og klør for å stadfeste hvor brutalt muslimer slakter disse dyrene, og hvor farlig Halal kjøtt er. 

Det de ikke er klar over er at jødene også slakter på en tilnærmet ganske lik måte, men det snakker man ikke om. Fakta som de tilsynelatende også lukker øynene for er at det ikke er lov å slakte dyr i Norge uten bedøvelse, norske muslimer har tilrettelagt sine metoder i henhold til norske retningslinjer og lovverk, jødene har ikke vært villige til å gjøre det, med all respekt for deres valg.  Allikevel er det muslimer og deres Halal kjøtt som svartmales.

Les mer om jødenes måte å slakte på HER

Islamsk Råd Norge (IRN) som sertifiserer halalslakt i henhold til norsk lovverk, har over 30 virksomheter som tilbyr Halal sertifisertkjøtt, som  er godkjent i samarbeid med Mattilsynet. Dette antallet er stort, og en indikasjon på at muslimer i Norge er vanlige borgere som ønsker å følge gitte retningslinjer.

Nå er det ikke bare Halal kjøtt som svartmales, muslimer og islam blir fremstilt på en måte som er skremmende.

Avisen Utrop la stolt frem en rapport den første dagen i november.Les den HER

En rapport som så mer ut som et bestillingsverk fra Hege Storhaug, og et veldig dårlig forsøk på å skape den 12.landeplagen.

Forskeren hadde 37 trossamfunn å boltre seg i, men valgte kun 12, han hevder å ha kontaktet disse, men fikk kun svar fra 5, altså en prosentandel på 13.5 % av de 37 trossamfunnene.

Med disse 5 moskeene, og alle de han hevder å ha kontaktet uten noen form for hell, har forskeren skrevet en rapport som er gjennomsyret og farget av forskerens bakgrunn.

For å forstå hvorfor rapporten har en undertone, som mistenkeliggjør og skaper en følelse av at moskemiljøene er rugeplasser for radikalisering, er det ikke til å unngå å legge merke til at det er en rapportskriver som har flyktet fra et regime som ikke var bra.

Det er ingen nyhet at eksil iranere ser det som sin plikt å redde Norge fra muslimer og islam.

De blir i en skremmende grad brukt som målepunkter og referanser for norske muslimer.

Jeg har tidligere skrevet om eksil iraneres forsøk på å frata norske muslimer den rettigheten alle borgere i et demokratisk land har, nemlig trosfrihet, vi bor ikke i Iran, vi bor i Norge.

Når skal personer som denne forskeren slutte å forbinde muslimer og islam med regimet de flyktet fra?

La muslimer få lov til å fortsatt være muslimer uten at de skal mistenkeliggjøres, og forfølges av slike som han. Alt det de har opplevd i islams navn, er dessverre ikke grunnlag nok for at de skal kunne komme her å mistenkeliggjøre muslimer i Norge, og skape en uberettiget frykt.

Han skaper et bilde av et moske miljø som er lukket, men har han i det hele tatt banket på moskedørene, bortsett fra de 5 moskéene som han kom i kontakt med.

Utrop sin rapport har store mangler og løgner, som gir den lite troverdighet.

Rapportskriveren farger sitt syn på moskemiløene, hans bakgrunn og holdninger er i seg selv nok til at den rapporten bør forkastes, og et signal om hva var den egentlige hensikten med dette?

Her er et sitat fra rapporten:

Målet er «å eksportere den islamske revolusjonen

», men med andre metoder. I kampen for innflytelse i den islamske verden satser

Iran arbeider aktivt i moskeene for å rekruttere folk og spre regimets ideologi. For

Iran er det ekstra viktig å ha kontroll over og tilgang til moskemiljøene»

Her svartmaler også eksiliraneren en del moskeer, som han ikke har besøkt engang, eller kontaktet og bedt om innsyn. Hadde han tatt seg tid til det, ville han oppdaget, at alt som foregår der er på arabisk, norsk eller urdu, og ikke på persisk, eller med teologer fra Iran.

Han ville også ha sett noe han ikke ville ha likt. Nemlig det integreringsarbeidet som disse moskeene gjør, og mangfoldet som finnes der, og ikke minst åpenheten, og mulighetene til å stille kritiske spørsmål ved sin egen religion, uten å bli kastet ut. Ingen spør brukerne om hvem de er, hvilken legning de har, hvilken trosretning de følger og ikke minst åpenheten som finnes i moskeene.

En forsker skal ikke la sine personlige erfaringer og fordommer komme i forkant og la disse styre arbeidet.

Men det har dessverre Utrop sin oppdragstaker gjort på en glimrende måte, og er kjent fra tidligere for sine uttalelser som er langt unna muslim og islam vennlige. Rapporten er bare en fortsettelse av det propaganda arbeidet han har drevet med i flere år.

Vi har per i dag en god del eksil iranere som gir seg ut for å være «Religionspoliti» på lik linje med «moralpolitiet» de hører hjemme blant staben til Hege Storhaug.

Utrop kunne ha engasjert en religionsforsker, som gjorde jobben sin profesjonelt og nøytralt. Da kunne rapporten ha fungert som et verktøy for de moskemiljøene, og føre med seg tiltak til forbedringer.

Hvor er dokumentasjonen på at han har bedt om blant annet kontakt med moskeene, og innsyn til finansieringsrelaterte opplysninger?

En del moskeer hevder de ikke er kontaktet. Hvem har gitt det nye Religionspolitiet hjemmel til å kritisere når de ikke engang har besøkt og deltatt i en undervisning i en norsk moské?

 Vi har selvfølgelig endel utfordringer som også må belyses og jobbe med, men i rapporten blir det skapt et bilde som er langt fra virkeligheten!

Det er en ting jeg undrer meg over, og det er noen få anti-Halal etniske nordmenn som glemmer at maten de spiser i Tyrkia, Tunisia, Dubai osv. faktisk er Halal, eller de som synes det er greit å spise hjemme hos sine muslimske kollegaer/venner, vi muslimer er kjent for å åpne våre hjem og inviterer ofte til middager, men der er aldri Halal slakt tema i negative ordelag, kun en rosemaling av hvor god maten er.

Uansett, besøk en moske, der er også alle alltid velkomne, også forskeren Masoud Ebrahimnejad.

Les også Mohsan Raja sin kronikk i Aftenposten i forhold til rapporten Utrop har lansert HER

 


SAMSUNG CAMERA PICTURES

 

 

 

 

57 kommentarer

Odd Karlsen

10.11.2016 kl.11:09

Det er åpenbart muslimers egen skyld at mistenkeliggjøringen er et faktum idag. Både de som er årsaken til ekstreme holdninger, men også "skap-muslimer" som ikke tar klart avstand fra ekstremistene. Islam er fortsatt fremmed for nordmenn flest.

https://www.facebook.com/1465347177107415/videos/1516211738687625/

Tut

10.11.2016 kl.11:15

Hvilken kjøttsort dere spiser har det norske folk 0- null interresse av.

Men, dere forlanger at dere skal slippe å ta i svin når dere jobber bla, dere forlanger svinfrie kantiner.

Kort sagt: dere forlanger det norske samfunn tilpasset deres levesett, fordi det er så mye i den Vestlige og norske kulturen som er så feil for eere.

Hva var det dere flyktet fra? Dere vil ha det fritt og stort friere kan dere ikke få det en her i Vesten.

Likevel setter dere deres egne restriksjoner med at det og det kan dere ikke gjøre.

Da har jeg en løsning på problemet dere, flytt hjem til det "fæle" hjemlandet dere drar på ferie til.

Litt verre med NAV penger for hele klanene da eller?

Tut

10.11.2016 kl.11:20

Hva jødene gjør, ikke kom med den. De forlanger ingenting har, de tilpasser seg.

Dere muslimer vil forandre Vesten slik dere vil ha det.

Jan

10.11.2016 kl.11:22

Stadig hører vi fra muhammedanere som klager over at de ikke får ryddet seg nok plass i landet vårt. Men hvem har egentlig invitert muhammedanere hit? Etter det jeg kan erindre ba de pakistanske menn som kom hit på 70-tallet om å få arbeide en periode. Senere påstår nyankomne at de er flyktninger og må få beskyttelse for en periode. Så ser vi plutselig at de har med seg de verdier de angivelig har flyktet fra. Kanskje skulle vi oppføre oss mot muhammedanske bosettere som muhammedanere oppfører seg mot jødiske bosettere i Midtøsten? Trenger egentlig Europa en voldelig og hatefull religion?

BareLurer

10.11.2016 kl.11:23

Feil. De vil redde verden fra islamisme. Det er noe annet. Eller kanskje det ikke er det for deg og dine meningsfeller?

Takk

10.11.2016 kl.11:25

Tusen takk for et godt og informativt innlegg, håper mange vil lese og kanskje få et innblikk til hva som faktisk er fakta :)

Nasim Rizvi

10.11.2016 kl.12:08

Takk: tusen takk for en hyggelig kommentar blant alle sinte kommentarer her :)

Sven Åke Svensson

10.11.2016 kl.11:26

Jeg kan forstå din frustrasjon. Men. Saken er den at det er få som forsøker å "tvinge" muslimer til noe som helst. Og det er likeså motsatt vei.

Ingen liker å bli påtvunget noe som helst. Verken den ene eller den andre veien. Det jeg som etnisk nordmann ser idag. Hver dag. Er at jeg skal påtvinges skikker og kulturer jeg ikke har noen ønsker over hodet av å forholde meg til. Jeg akkurat som deg har rett og krav på å tro det jeg vil. Men. Slik som politikere og media i dag legger opp løpet blir jeg påtvunget en "tro" om at jeg som etnisk nordmann er priveligert og absolutt burde godta alle karakteristikker av meg. Selv om det langt ifra stemmer.

I det vide og det brede er det få i Norge som faktisk ønsker Muslimer eller noen andre noe vondt. Det vi derimot har begynt å reagere kraftig på er de karakteristikker som blir lagt på oss av endel PK folk.

Når vi feks reagerer på innvandring. Det er ikke slik at vi dermed hater Muslimer. Men. Når enkelte Muslimer da reagerer så sterkt på oss og våre tanker om innvandring blir Muslimer ett lett mål å rette frustrasjonen på. Innvandring i det vide og det brede betyr alle som kommer til norge. Ikke bare ett folk.

Og. Når feks mennesker ifra Somalia er så kraftig overrepresentert i statistikken ifra NAV så gjør det ikke akkurat saken bedre.

Faktum i norge er, selv om vi ikke liker det, er at vi sliter med infrastrukturen. Det er ikke nok boliger til de som trenger det. Jobber hos lavtlønnede er i sterkt undertall. Tog, Trikk, Buss og T-bane kapasiteten er sprengt. Eldre blir kraftig underprioritert. Og en haug andre problemer til. Og dette er problemer absolutt INGEN ser ut til å gjøre noe med (jada. småplukk skjer. men det er ikke akkurat å løse noe).

Så kommer det stadig flere til Norge. Som krever atter mere midler. Og det enda vi i flere tiår har sendt hundrehvis av milliarder for å hjelpe.

Folk er lei. Folk ønsker ikke lenger å kaste bort sine hardt ervervede skattepenger på ingenting lenger. Og jo. I det store perspektivet er det ingenting. Mulig vi redder livet til lille "Ahmed" i dag ved å ikke la han sulte. Men vi ser jo at i morgen så kommer onkelen til lille "Ahmed" og får han til å ta sitt liv i noe han ikke skjønner noe av uansett. Det være seg krig, fånyttes forsøk på ukonstruktiv jobbing eller migrering over plasser de aller fleste skjønner ikke er lurt å migrere over.

Det er mye mulig jeg tenker mye på mitt eget land. Men. Jeg har kun dette landet. Og om dette landet går dukken. Skal jeg og da migrere? Jeg er muligens lat og mye annet. Men. Jeg og mine forfedre har bygget dette landet. Jeg vil at dette skal bestå. Om migranter ønsker det samme så vil jeg be om at enten reiser man hjem og bygger opp sitt eget. Eller. Bli i Norge og aksepter at slik har vi det her.

Det er noe som heter at man skal ta til takke med hva man har her i Norge. Som migrant så får man mye uten å jobbe i feks 30+ år. Sett pris på det. Slutt å klag. Og det viktigste. Tilpass deg OSS.

Of for alle dere som evt måtte kommentere om flyktninger nå. Still dere spørsmålet. Hvorfor ble ikke de nevnt av meg?

Nasim Rizvi

10.11.2016 kl.12:07

Sven Åke Svensson: takk for en innholdsrik og god kommentar! Du tar opp en del problemstillinger som vi må kunne snakke om uten å stemple hverandre opp og ned.

Rune

10.11.2016 kl.11:31

Muslimer i Norge er en minoritet på under 4 prosent. De oppfører seg som om de var flertallet i Norge. Vi som har opplevt norge som ett homogent samfunn er dritlei av å måtte ta oversensitive hensyn til denne minioriteten samt å måtte høre på syting fra Dere hver dag året rundt.

Judas Iskariot

10.11.2016 kl.11:37

Man kan ikke forsvare sin "tro", det er kun en løgn. Men nå er det slik at en muslim (sågar jøder) mener at det er helt ok å lyve til "ikke-troende".

Skal man leve i et samfunn som fungerer, skal all form for livsløgn fjernes. Ingen har krav på å bli tatt hensyn til. Spesielt en "tro"/livsløgn som er mot de verdier landet har.

Den som tror på julenissen blir latterliggjort, på lik linje skal de som "tror" på gud bli behandlet på samme måte. Tull er å blir tull, selv hvor mange som tror på det.

På tide å vokse opp? Ikke oppføre deg som et egosentrisk barn.

Jan

10.11.2016 kl.11:39

Nesten all terror har sin rot i islam. Er det noe rart at vi ikke vil ha denne ukulturen her?

Frode

10.11.2016 kl.11:44

Elendig skrevet forsvars-skrift for muslimer. Muslimers elendige tilpasningsvansker dvs. ingen vilje til å tilpasse det Norske samfunnet er det store problemet. USA sin løsning på innvandring er at du skal klare deg selv fra dag 1 og ikke noe NAV er eneste løsning. En gratis returbillett er den andre...

Svein

10.11.2016 kl.11:44

Hvorfor skal ikke-muslimer være nødt til å forholde seg til halal overhodet? Det er bare de kunnskapsløse som ikke forstår hva som ligger bak halal-praktiseringen. Hva skjedde sist en renhetsideologi fikk fotfeste i Europa?

Og hva skjer egentlig når en ateist/agnostiker kritiserer islam? Hvorfor går man i forsvar og hevder at 'det er ikke sånn det egentlig er!'? Kan det ha noe med at denne bloggeren har et 'farget' syn på 'de vantro'?

Mon tro om bloggeren her har forstått hva som ligger i trosfrihet. Mange muslimer roper høyt om trosfrihet, men forstår de hva det innebærer ift egen tro opp mot andres tro?

Thomas

10.11.2016 kl.11:47

Drømmer om at muslimer skal spise svin? For noe tull...

Det er muslimer som ønsker at alle andre skal slutte å spise svin pga dem. Kan ikke jobbe der, kan ikke gjøre det, kan ikke ditt og kan ikke datt pga svin... hvis du og dine trosfeller har det då jævlig så reis til ditt muslimske drømmeland da, så slipper du alle problemmene dere selv lager....

Og ja, hallalslakt er noe av det mest grusomme du kan gjøre mot et dyr, men spiller jo ingen rolle det eller hva? Så lenge man tilber en ond gyd i himmelen.

Richard

10.11.2016 kl.11:48

Snakk om å snu på sannheten og "spille" offer på nytt. Hvem er det som krever ditt og datt, og hvem er det som tar med seg steinalder-tradisjoner som vi skal liksom godta? Muhamedanerne og andre religiøse tullinger som ikke enser å tenke selv.

At muhamedanere er overeksponert i media kan de takke seg selv for.

Og denne offermentaliteten er de fleste såpass lei av, at den egentlig slår hardt tilbake til den som ytrer seg slik som forfatteren her. Svakt, ekkelt, usant.

Bjørn Tore Pettersen

10.11.2016 kl.11:58

Vesten skulle aldri latt islam få fotfeste, islam beriker ingen i et vestlig demokrati, snarere tvert i mot..!!

Per berg

10.11.2016 kl.11:59

Alle vet jo at alle muslimer lyver og på alle områder og på alle nivåer innen moskeer...

Du kan jo bare se dokumenterene om hva som skjer på innsiden av moskeene i sverige og i danmark.. der lyver jo nesten 100 % av imamene i alle moskeer om alt... Ikke rart vi ikke vil ha denne middelalder relgionen her og er meget kritiske til dennes følgere... Dette klarer dere helt fint å ødelegge for dere selv uten problemer...

Jorunn

10.11.2016 kl.12:01

Jeg innrømmer gjerne at jeg mistror de fleste moskeer, særlig de som er finansiert av Saudi-Arabia. Det landet har aldri vært opptatt av rettigheter til enkeltmennesker i landet selv, hvorfor er de så opptatt av å bruke flerfoldige milliarder til moske-bygging i vestlige land! Forklaringen kan kun være at moskeene er Trojanske Hester som skal underbygge Vestlig kultur og religion, og holde innvandrere "på plass", gjennom å indoktrinere dem om den Medina-muslimske fortreffeligheten! Jeg mer enn mistenker at de har intensjoner om spredning av denne religionen blant "naive" vestlige mennesker!

Nasim Rizvi

10.11.2016 kl.12:05

Jorunn: Jeg har ikke noe imot at moskeer skal åpne for innsyn, og at det bør følges med på hvor finansieringen kommer fra.

Edmonf

10.11.2016 kl.12:02

Kvalmende blogg!!! Isteden for og beklage hvilken urett en stor del av muslimer utfører verden over så går du i forsvar!

Mener du at Hege Storhaug sin bok ikke beskriver virkeligheten ?

Nei forfølgelse av jøder og homofile er ganske utbredt selv her i Norge.

Pedofili og kvinnemishandling er også vanlig i den muslimske verden desverre.

Da må dere muslimer som respekterer Norge snart vise dere i protesttog etc og vise deres avsky mot den delen av islam.

Nasim Rizvi

10.11.2016 kl.12:11

Edmonf: Både du og jeg bor i et land som har noe så fint som ytringsfrihet :)

Frode

10.11.2016 kl.12:11

Muslimsk tro er kvinnefiendtlig hvorfor støtter du dette synet er det eneste måten du kan bli godtatt. Tror du vi Nordmenn og Europere er idioter, det kan se slik ut i måten du formulerer deg i denne bloggen.

Nasim Rizvi

10.11.2016 kl.12:16

Frode: svært så mye du vet, som forteller meg at muslimsk tro er kvinnefiendtlig...

Leif Jakobsen

10.11.2016 kl.12:23

"De ser det som sin plikt å redde Norge fra muslimer". Så bra at det finnes sånne da! Som vet hva islam står for - i virkeligheten, og ikke den rosemalte utgaven vi får se fra den politisk korrekte presse. Hva godt fører islam med seg til oss i vesten? Islams forkvaklede kvinnesyn? Deres syn på demokrati? Deres jødehets? (7000 jøder flyktet fra Frankrike i 2014) Deres syn på homofile? Islam er jo skremmende lik nazismen - der det ikke er plass til å stille spørsmål eller kritisere ideologien. En totalitær ideologi som IKKE må få større fotfeste i en moderne verden.

Eva Karin

10.11.2016 kl.12:29

Nazim du er en av få som klarer få frem budskapet i dine tekster. Ikke bry deg om de negative kommentarene,det er som regel folk som har mangel på kunnskap. Det er også folk som bare kjenner islam gjennom media og kan med hånden på hjertet si at flertallet leser kun de negative overskriftene. Det du egentlig ber om er gjensidig respekt. Respekt er nøkkelen til fred! Lykke til! Ser frem til å lese dine kommende blogger 👍

Frøya

10.11.2016 kl.12:41

Ser du liker å bruke "det gjør jødene og, men dere klager ikke over dem" splitt og hersk lignende teknikker. Nå har det seg slik at jøder har vi hatt i Norge i MANGE år. Og at de ikke er en stor del av samfunnet lenger pga krigen, slik dere muslimer er blitt. Men jeg ser de sjelden bruke nav som barnehage og minibank. Jeg ser ikke at de skal kreve ting av samfunnet i hytt og pine. Rett og slett pådytte andre problemene sine. De glorifiserer heller ikke incest, vold og kvinneundertrykkelse like aktivt som muslimer heller. Israel er en ting, og i den saken er det bare tapere på begge sider. Jøder vil heller ikke endre samfunnets normer osv fordi de er hårså. Homofobi er heller ikke like utbredt. Også topper ikke navn som Goldstein og Berkovitsz alle mulige statistikker om kriminalitet og terror.

Bjørn Tore

10.11.2016 kl.13:39

Kunne ikke skrevet dette bedre selv! BRA! Endelig en som får sagt. Mye propaganda imot muslimer i dag.

For eksempel hinduismens kvinnesyn..Den er minst 200 ganger verre enn muslimer. Om ikke de negative versene i bibelen og toranen.

Nasim Rizvi

13.11.2016 kl.01:33

Bjørn Tore: Takker :) ja, dessverre så har det blitt slik, at muslimer møter både propaganda og hets.

Are Gunnarson

10.11.2016 kl.13:41

Godt skrevet! Helt enig med deg!!!!

Nasim Rizvi

13.11.2016 kl.01:32

Are Gunnarson: mange takk :)

Reznov

10.11.2016 kl.13:45

Bra skrevet! Ignorer de hjernedøde menneskene her

!

Nasim Rizvi

13.11.2016 kl.01:32

Reznov: tusen takk for hyggelig melding og råd:)

Frode

10.11.2016 kl.13:46

Bjørn Tore: Hva som står i gamle bøker er uvesentlig.? Her diskuteres dagens virkelighet. Muslimer framstår som slu kravstore sutrekopper som bruker rasistkortet litt for ofte når de selv er største rasistene.

johs

10.11.2016 kl.14:07

Spar oss, for oss som har lest oss opp om muslimers holdninger og hva som forkynnes i ulike moskeer(skjult kamera i Sverige og Danmark), fremstår innlegget ditt som et eneste vrøl. Du inntar offerrollen. Muslimer selv er skyld i at stadig flere nordmenn ikke ønsker muslimsk innvandring. Muslimer verden over har bedritne holdninger, det er bare å lese PEWs undersøkelse fra 2013 foretatt i 39 muslimske land. Majoriteten av dere er totalt uintegrerbare, og passer overhodet ikke å leve i et sekulært demokrati. Vietnamsere, tamiler integreres, innvandrere fra Midt-Østen gjør det ikke.Du er en av dem som burde pakke kofferten å dra her i fra for Norge er ikke for sånne som deg.

Erik

10.11.2016 kl.14:42

Nasim du må forstå at jødehets er pr definisjon ulovlig,derfor er det greit å hate noen kollektivt.

Istedenfor å forstå ditt innlegg så begynner tastaturkrigerne å belyse sin inkompetanse. Derfor kanskje bedre å la vær å skrive noe som helst. Det er for mange kriger startet i midtøsten av disse hvite herrene pga olje og andre verdier. Nå som det kom frem at hele Isis mystikken var skapt av vesten og til og med videoene av Jihadi John og andre var fabrikert. Så bryr folk ikke seg om disse oppdateringene, blir liksom feil å annerkjenne egne feil og feilbedømminger. Nett trollene skal ha noen å hate derfor er det muslimenes tur.

For de som vil argumentere noe imot meg, vær så god. Sjekk i samme sleng om det finnes noe på war on gold/oil, staged isis videos etc på nettet.

Espen André

10.11.2016 kl.15:49

Mange venstreradikale naive blåøyde nordmenn uten fot i virkeligheten her, som vanlig.

Erik2

10.11.2016 kl.17:10

En som får seg til å forsvare ureformert Islam og fremstille den som en misforstått 'fredens' religion uten engang å problematisere at det er mer politisk og ideologisk tro(ca2/3) enn religion(ca1/3) har ingen troverdighet.

Ingen har gjort ett eneste grep for å reformere tekstene(da bryter de jo med tekstene i seg selv), men vi ikke-muslimer skal liksom bare ta alle muslimer på ordet for at de tror kun på de gode versene i trilogien? Vi har noe som heter historie, den viser hva Islam har stått for over snart hele kloden i 1400år - intet annet enn dysfunksjonelle og menneskefiendtlige samfunn der patriarkatet utnytter sine 'nyttige idioters' iboende hang til å tro for å leve godt selv?

Hva den enkelte muslim måtte tro i sitt eget hjem i vårt land er uinteressant, det kan de som alle andre gjøre. Det er den organiserte og misjonerende formen av 'troen'(les:ideologien) som holdes i tømmer av imamer som igjen styres av presteskap i MENA landene vi som har evnen til å se hva Islam har stått for siste 1400år ikke vil ha i vårt land.

Hans Anton Hanssen

10.11.2016 kl.19:49

Vi lever i Norge , et kristent land. Vi et vikinger.

Nasim Rizvi

13.11.2016 kl.01:27

Hans Anton Hanssen: akkurat!

10.11.2016 kl.20:32

Underholdende å lese kommentarene her, som vanlig når temaet muslimer er på dagsorden. Jeg er for övrig helt enig med artikkelforfatter. Vet også at dette aldri kommer til å "gå hjem" og alle som av en eller annen grunn bärer nag til muslimer. Da har man mistet sitt fremste hatobjekt, og det kan man ikke ha noe av! Antar at alle som handler kyllingprodukter på svensk side vet at der er alle slike produkter halalslaktet? Selv når det ikke står! At eksil-iranere er omtrent som reformerte Jehovas Vitner? At Hege Storhaug har EN eksamen, fra idrettshöyskolen? At det finnes mange norske muslimer dere aldri ser? At IS for en stor del består av konvertitter fra hele verden? Og hvorfor er det muslimers egen skyld at de mistenkeliggjöres? Hvordan vet "dere" hva "vi" tar avstand fra - fordi det står i avisen? Med den logikken kan man si at alle som stemmer Fremskrittspartier ikke tar avstand fra rasisme! Ha en fin kveld.

Nasim Rizvi

13.11.2016 kl.01:27

Anonym: Tusen takk, dessverre så lukker en del øynene for det du nevner.

master secretary

11.11.2016 kl.04:57

blah blah blah

im a victim...care about my feelings

Slutt med hat!

11.11.2016 kl.12:27

''Muslimer er grusomme som slakter dyr på den måten'" sier nordmenn som skyter dyr fra lang avstand med våpen. Er det ikke like grusomt? JO! I det minste leser muslimer vers fra Koranen slik at dyret blir rolig og aksepterer at den blir slaktet for gudsskyld! Se på YouTube og du vil se at dyret ikke er i smerte på samme måte hvis man ikke hadde lest verset!

Og til de Islamofobene som sier at Islam er grusom dit og datt, hvorfor er Islamofob den mest voksende religion i verden? For folk har ikke noe bedre å tro på enn Allah! Alle frykter sannheten og sannheten er Islam. Ha en fin dag alle haterne og islamofober😀

Nasim Rizvi

13.11.2016 kl.01:25

Slutt med hat!: Du nevner noe viktig i forhold til dyrevelferd, det er en grusom handling å jakte på et dyr, for så å skyte det.

Anne K.Hansen

11.11.2016 kl.13:18

Dine to første avsnitt skulle vi alle ønsket gjelder i dag. Dessverre er det ikke slik.

Det har vært en voldsom økning i antall muslimer til Norge og Europa og det viser seg at problemene bare øker i takt med jo flere det blir.

Muslim-klimaet er blitt mye tøffere og hardere. Kravene fra muslimene harmonerer ikke med norske tradisjoner,kultur og levesett. De muslimene det gjelder er hårsåre og tåler ikke at nordmenn sier ifra. Da er nordmenn rasister,diskriminerende, hatefulle,fordomsfulle,sinte osv.

Det er altfor mange fanatiske muslimer som lever i en tro fra middelalderen. Troen styrer dem og kommer først i ett og alt. Disse muslimene skjønner ikke at en slik fremferd kræsjer med det norske samfunn,verdier og levemåte.

Krav om særordniger pga deres tro på arbeidsplasser,skoler osv er absurd. I Norge forlater vi ikke arbeidet for å be i arbeidstiden,vi nekter heller ikke å håndhilse på folk av motsatt kjønn, vi forlanger ikke mellommenn fordi sjefen er kvinne og kan derfor ikke tales med.Vi serverer svin og vin selv om vi ikke spiser eller drikker det selv. Og ikke minst vi "legger trua igjen hjemme" og lar det være en privatsak. Vi forpester ikke omverden med hva vi tror på eller lar trua være det som styrer livet og oppførselen i det offentlige rom.

Det er ingen i samfunnet som gjør seg så bemerket som muslimene. Det er ikke norsk å være så kravstor og samtidig klage så mye på ett og alt pga trua.Det er beklagelig at landene og folket som har tatt imot møter så mye misnøye og forakt. De muslimene det gjelder bør gå i seg selv og la trua være en privatsak, så kanskje de vil oppleve at det ikke er så galt å bo i Norge allikevel.

Nasim Rizvi

13.11.2016 kl.01:23

Anne K.Hansen: kjære deg, du hadde mye på hjertet, ønsker deg alt godt :)

Fakta

11.11.2016 kl.16:26

@molemitr. Kristen? Gar du lest det gamle tastamentet? Har du lest hva som står om kvinner? Har du sjekket at Hitler var en kristen? Abb var også kristen. Kolonitiden at ført av kristne. Afrikanere som ble tvunget til å bli kristne over 300 millioner mennesker. Avsåkalte misjonærer. Forresten er du kristen.? Hvorfor er det da slik at jøden Paulus har skrevet det nye testamentet? Er det ikke flere kilder som peker på hana troverdighet? Alikevel er dagens krostendom basert på han?? Hahahhah fei for egen dør du!

Daz

12.11.2016 kl.08:39

Bra skrevet - du er topp Nasim

Nasim Rizvi

13.11.2016 kl.01:18

Daz: Tusen takk, godt å høre :)

Anti-teisten

12.11.2016 kl.17:02

Religion -all religion- er et hinder for menneskehetens videre utvikling.

I dagens opplyste samfunn er det et mysterium for meg at folk enda lar seg diktere av et overnaturlig vesen hvis eksistens det ikke finnes fnugg av bevis for.

Nasim Rizvi

13.11.2016 kl.01:17

Anti:det er din mening og ditt syn, noe jeg har all respekt for :)

Nordmann

12.11.2016 kl.17:55

Takk for all infoen Nasim, Ser frem til neste innlegg!

Nasim Rizvi

13.11.2016 kl.01:16

Nordmann: Takk skal du ha:)

Skriv en ny kommentar

hits